Nieuwe stadionstoelen met een nostalgisch tintje

nieuwe stadionstoelDe ruim 22.000 nieuwe stadionstoelen voor Olympisch Stadion Amsterdam worden geleverd door W&H Sports. Het hele project wordt in samenwerking met de Spaanse producent van stadionstoelen Daplast in fasen uitgevoerd en moet in 2012 klaar zijn. 

 

Het Olympisch Stadion Amsterdam heeft een steeds uitgebreidere programmering en hoge ambities. De faciliteiten in het monumentale stadion worden de komende jaren sterk verbeterd, het vernieuwen van de tribunestoelen is hierbij één van de opvallendste projecten.

Uitdagend project
Vanwege de monumentale status, de huidige functionaliteit van het Olympisch Stadion én de gewijzigde eisen van internationale sportkoepels gelden er bijzondere richtlijnen op het gebied van kleur- en materiaalgebruik. De oorspronkelijke traptreden hebben verschillende afmetingen, wat het voor alle partijen een zeer uitdagend project maakt.

Gekozen is voor twee typen stoelen; een standaardmodel en een iets comfortabelere klasse voor de eretribune. In nauw overleg met de Brandweer en Gemeente Amsterdam zijn alle stoelen voorzien van brandvertragende additieven.

William van Diemen, directeur W&H Sports: “Voor ons is dit echt een prestige opdracht. Wij zijn erg trots om mee te kunnen werken aan de ambitieuze plannen van het Olympisch Stadion. Het wordt een moderne accommodatie met behoud van Olympische klasse.”

Hans Lubberding, directeur van het Olympisch Stadion: “Het behouden van de Olympische allure en de karakteristieke uitstraling, dat is een belangrijke factor. Door de intensieve samenwerking en de professionele inbreng van zowel W&H Sports als Daplast, zijn we er in geslaagd een plan te bedenken dat voldoet aan de strenge veiligheidsnormen én ook nog eens uiterst efficiënt kan worden uitgevoerd. Onze bezoekers zullen zeer weinig last ondervinden van de werkzaamheden en kunnen straks genieten van nieuwe, comfortabele zitplaatsen op de tribunes.’’

Keep the spirit alight
Het stadionstoelenproject maakt deel uit van de campagne ‘Keep the spirit alight’. Deze slogan staat voor de grootscheepse wervingscampagne van het Olympisch Stadion: het stadion gaat renoveren en uitbreiden om ruimte te maken voor nieuwe ambities. Nieuwe partners zijn nodig om het Olympisch Stadion de komende vier jaar te laten groeien tot hét icoon van de Nederlandse Olympische sport én tot een nationaal centrum voor topatletiek. Een breed team van ambassadeurs, waaronder de Olympisch kampioenen Nicolien Sauerbreij, Ellen van Langen en Yvonne van Gennip, ondersteunt de ambitieuze plannen.

 

 

 

 

No comments yet.

Leave Your Reply

Sociëteit Olympisch Stadion

De Sociëteit Olympisch Stadion is een vereniging van mensen met een groot hart voor de sport – voor Olympische inspiratie en uitwisseling. Haar bijzondere ledenbestand is rijk aan (top)sporters, sportorganisatoren, -bestuurders en -journalisten. Al sinds 1967 huizen wij in het mooiste clubhuis van Nederland, het Olympisch Stadion. Vanuit de plek waar het Olympisch Vuur broeit, organiseren wij borrels, debatten en evenementen met aandacht voor ‘t verleden, de actualiteit en de talenten van de toekomst.

Tweets

RT @olympisch: De Sociëteit Olympisch Stadion viert vandaag zijn 51e verjaardag. Van harte @SocOlympStad! https://t.co/xxPi5UbOig
RT @Eveline016: Oude collectie Olympische Spelen posters prachtig verwerkt op doek! @SocOlympStad @FOSAmsterdam Dank Ger Koopman, erg mooi!…

Flickr Widget